Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Volkswagen stand in Parijs

Nieuws: Volkswagen stand in Parijs

Volkswagen tijdens Autosalon van Parijs

25.09.2012

Weetjes, wij Hollanders zijn er gek op. Een nieuwsgierig volkje zijn we. Niet voor niets behoren we tot de grootste internetgebruikers van Europa. En laat Volkswagen dat medium nu juist in te zetten om enkele feiten rond hun beursstand tijdens de 2012 Autosalon van Parijs. Ze pakken behoorlijk uit, dat kunnen we alvast verklappen.

Grootste en vooralsnog enige primeur van Volkswagen in Parijs is natuurlijk de Golf VII. Meer heeft het merk er eigenlijk ook niet nodig om de aandacht op te eisen. Maar dat weerhoudt de autogigant er niet van om hun vaandeldrager in 't nieuw een daverend podium te geven. De Duitsers hebben hun beursstand in de Franse hoofdstad zelfs een heuse naam gegeven - Volkswagen Hyperdrive - en de vormgeving ervan geïnspireerd door typische Golf-designkenmerken als de C-stijl en brandstofklep.

Golf-beleving
Vanwaar deze standnaam? In eerste instantie natuurlijk omdat het lekker bekt, maar volgens Volkswagen ook omdat hun expositie meer een beleveniswereld rond de nieuwe Golf is dan een simpele beursvloer. Tja, Afijn, eenmaal een stap gezet op de liefst 2.736 vierkante meter grote Volkswagen-vloer hoopt het merk dat je minimaal enige minuten blijft 'hangen' alvorens je naar de buren loopt. Om de bezoeker te vermaken heeft Volkswagen in ieder geval uitgepakt met diverse thema's, veelal visueel van aard.
Bedoeling van de speciaal ingericht tentoonstelling is dat de nieuwe Golf in fasen wordt beleefd. Dat begint in de zogenoemde One thing-sectie. Hier ontdekken bezoekers de zevende generatie Golf aan de hand van zeven persoonlijke vragen. Daarna volgt de Excitement Zone met een film over het model. Aansluitend kan het Feature Lab worden bezocht, een 30 meter lang interactief gebied waar real life Golf 7-modellen en presentaties samenkomen. Via een gigantische 'tablet' die werkt met lasertechnologie kunnen bezoekers vervolgens alle productinnovaties ervaren. In de laatste, zevende zone genaamd de Innovation Cell ligt de nadruk op duurzaamheid. Dit wordt geïllustreerd aan de hand van technologieën en innovaties van het merk.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model