De I-Pace behoeft eigenlijk geen uitleg meer. Of toch wel, vindt [...]
Waar wij al die tijd dachten dat er streep door de Polo R stond, blijkt nu dat hij er wel degelijk gaat komen. Het model zou het uithangbord moeten worden voor Volkswagen’s rallyactiviteiten in het WRC. De eerste details van de nieuwe Polo R, die we waarschijnlijk voor het eerst in Genève gaan zien, zijn vandaag bekend geworden.
Volkswagen doet het niet geheel onverdienstelijk in het WRC. Sterker nog, in het eerste volledige jaar dat de Duitsers de Polo naar voren hebben geschoven als rallywapen pakken ze meteen de titel. En ondanks dat de Fransman Sébastien Ogier het met ongeveer 315 pk mag stellen in zijn Polo WRC, stelt de straatlegale Polo R niet teleur; die brengt immers 250 pk naar het asfalt. Twee-honderd-vijftig peekaa! Voor een auto in het segment van de Polo een ongekend hoge waarde. Zijn grootste concurrent, de Ford Fiesta ST, moet het stellen met 182 pk.
Viercilinder en 4Motion
Het vermogen perst de Polo R uit een 2.0 liter viercilinder, eveneens behoorlijk van formaat voor een auto als deze. Gekoppeld aan een zestraps DSG-transmissie moet er in minder dan zes seconden naar 100 km/h kunnen worden gesprint en een topsnelheid van 210 km/h mogelijk zijn. Cijfers die de Polo R mede dankt aan zijn vierwielaandrijving (4Motion) die het vermogen de baas kan. Voor de beste rij-eigenschappen is de standaard achterwielophanging vervangen door een multi-link configuratie.
Alfa Romeo Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroën Dacia Dodge Ferrari Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Jaguar Jeep Kia Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz Mini Mitsubishi Morgan Nissan Opel Pagani Peugeot Porsche Renault Rolls Royce Saab Seat Skoda Smart Spyker SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.