Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Volkswagen Golf GTD Variant

Nieuws: Volkswagen Golf GTD Variant

Volkswagen Golf GTD Variant: powerstation die 1 op 23 rijdt

29.01.2015

Snelle, sportieve stationwagens die benzine lusten zijn al zeldzaam, laat staan dit type auto op diesel. Met de Volkswagen Golf GTD Variant hebben we er weer eentje bij.

Dat schiet mooi op inmiddels. Na de Seat Leon ST FR en de Ford Focus Wagon ST is deze Volkswagen Golf GTD Variant in korte tijd al de derde snelle dieselstation. Strikt genomen moet je de nieuwe Golf GTD Variant beschouwen als het diesel-alternatief van de Volkswagen Golf R Variant en de stationvariant van de al langer te bestellen Golf GTD hatchback.
De aandrijflijn mag daardoor bekend zijn: een 2.0 liter viercilinder-diesel met 184 pk en 380 Nm aan koppel. Sprinten vanuit stilstand naar 100 km/h is hierdoor na 7,9 seconden voorbij, wat 0,4 seconden langzamer dan de hatchback. Weliswaar niet zo snel als de R, maar die haalt dan weer niet 1 op 23 qua verbruik (4,4 l/100 km).

Wolf in schaapkleren
De snellere GTD Variant verschilt van de huis-tuin-en-keuken-Variant door zijn potige bumpers, meerdere speciale badges, een dito grille en exclusieve 17 inch wielen. Ook ligt hij 15 millimeter dichter tegen het asfalt. Van binnen is het interieur gespekt met sportstoelen, een met aluminium afgewerkte stuurwiel en de 'golfbal' als pookknop.

Gedurende de Autosalon van Genève in maart onthuld Volkswagen de Golf GTD Variant officieel. Prijzen volgen nog.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model