De Bentley Bentayga geeft een nieuwe invulling aan het fenomeen [...]
Vanaf november mengt Toyota zich in de strijd om de koper van de compacte crossover. Met de gedurfd gelijnde C-HR. Inmiddels kan 'ie besteld worden vanaf de volgende prijzen.
De C-HR is Toyota's eerste relatief compacte crossover en daarvoor zijn geen halve maatregelen getroffen (sowieso om op te vallen). Want wat het design van de C-HR betreft heeft Lexus Toyota overduidelijk aangestoken. De laatste keer dat het crossover-segment werd opgeschrikt door zo'n gedurfd model was toen Nissan de Juke introduceerde. Die Japanner zal overigens niet heel veel last hebben van de C-HR. Toyota hoopt ermee vooral kopers bij diens grotere broer weg te houden, de Qashqai.
De prijzen|
Wat prijs betreft zit dat wel goed. De Toyota C-HR is er namelijk vanaf € 24.495,- Een starttarief dat vrijwel gelijk is aan dat van de voordeligste Qashqai, maar lager ligt dan dat van de meeste overige concurrenten. De Mazda CX-5 bijvoorbeeld. Die start pas bij 29 mille (al krijg je daarvoor wel meteen 165 pk terug). De Kia Sportage, om maar een andere rivaal te noemen, begint bij € 25.995,-.
Twee versies
Qua motorpalet houdt Toyota het simpel. Slechts twee varianten zijn er, beide met behoefte aan benzine. Aftrappen doet de C-HR met de 1.2 Turbo met 116 pk, gekoppeld aan een handbak. Een CVT-automaat is optioneel, net als vierwielaandrijving. En de andere aandrijflijn? Dat is – hoe kan het anders – de 1.8 Hybrid, bekend uit de Prius. De vanafprijs hiervan bedraagt € 29.495,-.
Alfa Romeo Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroën Dacia Dodge Ferrari Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Jaguar Jeep Kia Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz Mini Mitsubishi Morgan Nissan Opel Pagani Peugeot Porsche Renault Rolls Royce Saab Seat Skoda Smart Spyker SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.