Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Porsche Cayenne Turbo S

Nieuws: Porsche Cayenne Turbo S

Techart pakt Porsche Cayenne Turbo beet

14.08.2013

Dat niet iedere Porscheliefhebber blij is met de komst van dieselmotoren in het gamma snapt Techart. Toch nam de tuner eerst de Cayanne Diesel S onderhanden, maar daar komen ze nu op terug met de Cayenne Turbo S Magnum.

Even leek het erop dat TechArt zijn 'benzineklanten' was vergeten door eerst een moddervette Cayenne Diesel S Magnum te presenteren, maar hier is die benzine-slurpende tegenpool alsnog. Magnum staat bij TechArt voor het summum in tuning en de lijst aan potige accessoires is dan ook lang, heel lang.
Tot de hoogtepunten behoren uiteraard een wide-bodykit, waarbij de geheel originele voorbumper de prullenbak in gaat en vervangen wordt voor een monsterlijk ogend exemplaar. De af-fabriek mistlampen en LED-dagrijverlichting gaan ook bij het vuil en aan de achterzijde wordt er ook het nodige gedemonteerd om plaats te maken voor Magnum-stoenderij. Qua sportuitlaten is er keuze uit twee smaken, waarbij de duurste uitvoering dubbele pijpen aan weerzijden heeft en is voorzien van TechArt-logo´s. Andere wielen zijn er uiteraard ook en de enige maat is 23 inch. Punt. Wel zijn er verschillende finishes verkrijgbaar, indien gewenst in de tint die jij wilt.

Strak maatwerk
Voor het op smaak brengen van het interieur loopt TechArt zelfs nog een tandje harder. Two-tone dahsboards en middentunnels, compleet opgetrokken uit leder, details van gekleurd carbon tot het wildste meubilair, je kunt het zo gek niet bedenken of TechArt maakt het speciaal voor je. Zolang je maar betaalt, want niets is gratis in de wereld van autotuning voor vergevorderden. Verre van.

Bulderende peekaa's
In de ogen van de trouwste fanatiekelingen is zo'n ronkende Cayenne Diesel S Magnum maar een doetje, ondanks z'n toch niet bepaald stakkerige vermogen van 420 pk en 950 Nm. Voor hun begint de pret pas bij 500 pk en meer. En dan moet je dus minstens een Cayenne Turbo hebben, want die levert standaard al dit vermogen. Nadat TechArt met de 4.8 liter V8-biturbo bezig is geweest is dit zelfs 560 pk, en gaat de tuner echt door het lint, dan proest de achtcilinder zomaar eventjes 660 pk en 880 Nm. Het mooie is dat hiervoor niet eens de Turbo S, maar de S-loze Turbo - met af-fabriek minder vermogen - als basis is genomen. Hoewel TechArt hierover in alle talen zwijgt, kun je je wel voorstellen dat de Turbo S Magnum zodoende nog wat meer peekaa's op weet te hoesten.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model