In het kielzog van de vierdeurs A6 Limousine introduceert Audi de [...]
De Insignia is toe aan een tweede generatie. En daarbij wil Opel nog meer zijn rol als topmodel van het merk gaan benadrukken. De toevoeging 'Grand Sport' moet dat benadrukken.
Opel is trots op de Insignia Grand Sport. Zo trots dat ze ons alvast een klein voorproefje geven van het model dat op stapel staat. Nu kennen we de gecamoufleerde prototypes inmiddels van onze eigen spyshots, maar niet eerder zagen we de huidige generatie Insignia en de nieuwe zo prachtig naast elkaar.
Groter, maar lichter
Met de Insignia Grand Sport groeit Opel's topmodel. Hij heeft een aanzienlijk langere wielbasis (+ 9 cm) en de wielen zijn bovendien dichterbij de hoeken van de carrosserie geplaatst. Dat moet de interieurruimte verbeteren, maar ook de rij-eigenschappen naar een hoger niveau tillen. Wat daar ook aan bijdraagt is de gewichtsbesparing van 175 kg.
Monza Concept als inspiratie
Qua design zal de Insignia Grand Sport sterk aanleunen tegen de in 2013 gepresenteerde Monza Concept. Of dat ook betekent dat bijvoorbeeld het volledig in schermen gehulde interieur daardoor het productiestadium bereikt? Laten we het hopen! De nieuwe Insignia zal in maart op de Autosalon van Genève zijn werelddebuut beleven.
Alfa Romeo Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroën Dacia Dodge Ferrari Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Jaguar Jeep Kia Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz Mini Mitsubishi Morgan Nissan Opel Pagani Peugeot Porsche Renault Rolls Royce Saab Seat Skoda Smart Spyker SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.