Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Novitec Maserati Quattroporte

Nieuws: Novitec Maserati Quattroporte

Novitec pakt Quattroporte aan

22.07.2010

De Maserati Quattroporte is een wonderschone automobiel. Daar moet je niet teveel aan sleutelen en dit heeft Novitec Tridente in acht genomen. De grootste mutatie bevindt zich onder de motorkap.

De Maserati Quattroporte draait al weer enige tijd mee al zie je dat niet aan hem af. Nog steeds is de Italiaanse schone een graag geziene gast op het wereldwijde wegennet. Volgens Novitec Tridente, een divisie van Novitec dat zich speciaal richt op het tunen van Masearti's, is het zodoende nooit te laat om de toplimousine iets te kietelen.

Compressor
QuattroporteSpeciaal voor het duurzaam opvoeren van de 4.7 liter V8 in de Maserati Quattroporte S en GT S heeft Novitec Tridente een compressorkit ontworpen. De maximale inspuitdruk bedraagt 0.35 bar en om de achtcilinder gezond te laten functioneren is de standaard intercooler vervangen voor een beter exemplaar uit eigen huis. Ook het inlaatspruitstuk is helemaal opnieuw ontworpen en er worden grotere injectoren toegepast. Tenslotte werd het motormanagement geoptimaliseerd om te kunnen blijven voldoende aan de Euro5-emissienorm. Het vermogen nam uiteindelijk toe van 441 naar 590 pk.

Sprintjes trekken
QuattroporteUitgerust met de compressorkit sprint de Quattroporte in 4,6 seconden naar de 100 km/h, een winst van 0,3 seconden. Een heleboel werk en geld - Novitec vraagt € 19.900,- voor de conversie - zou je zeggen, maar de winst zit 'm voornamelijk in de tussensprints. Het koppel steeg namelijk van een al lekkere 490 Nm naar een krachtige 572 Nm. Accelereren vanuit stilstand naar 200 km/h is zodoende slechts in 14,9 seconden gepiept en wanneer je het gaspedaal blijft voeren geeft deze Quattroporte zich pas gewonnen bij 295 km/h.

Optische tuning
Omstanders mogen best weten dat hier niet zomaar een Quattroporte aan hen voorbij komt stuiven. Middels driedelige 21 inch wielen wordt dit als eerste te kennen gegeven. Daaromheen ligt schoeisel van Pirelli (P Zero) in de maat 255/30ZR21 vóór en 295/30ZR21 achter. Met het koetswerk van de Italiaan wilde Novitec niet knoeien. Ze hielden het bij een subtiel spoilertje van carbon op de achterklep. Ook moeilijk zichtbaar de instelbare vering ten behoeve van een betere wegligging.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model