Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: lexus RX 450h

Nieuws: lexus RX 450h

Lexus RX 450 h: nu nog drukker - én strakker

04.06.2019

Goed nieuws voor wie de neus van de Lexus RX 450h een beetje aan de bescheiden kant vindt. De neus van de vernieuwde RX 450h is nóg drukker. Daarentegen is het rijgedrag volgens Lexus juist strakker geworden.

Je kunt van alles vinden over Lexus, maar niet dat ze hun modellen verlegen frontjes meegeven. Toch waren de ontwerpers blijkbaar nog niet helemaal tevreden met de spindle grille-neus van de Lexus RX 450h. Met de facelift is die nog geprononceerder geworden. Zo zijn de horizontale lamellen in de grille vervangen door een rasterpatroon. Daarnaast zijn de luchthappers aan weerszijden van de grille prominenter en heeft de designafdeling de mistlichten naar beneden verhuisd. Daar weer onder prijkt een spoilerlip.

Aan de achterkant is het design juist wel wat rustiger geworden, en zijn de mistlichten fraaier opgenomen in de lijnen van de bumper. De verchroomde handgreep van de achterklep is iets bescheidener van formaat en de lay-out van de achterlichtunits is gemoderniseerd.

Torsiestijfheid Lexus RX 450h verbeterd
En profil is er niets aangepast en dus behoort het aparte derde zijruitje nog steeds tot de geinige eigenaardigheden van de grote SUV. Onderhuids heeft Lexus de auto des te meer aangepakt. Het lasprocédé van de carrosserie is aangepast, waardoor de torsiestijfheid volgens Lexus sterk is verbeterd. Combineer dit met stijvere stabilisatorstangen en aangepaste schokdempers, en je krijgt een strakker rijgedrag.

Beter thuis in bochten
In snelle bochten voelt de Lexus RX 450h zich nu beter thuis dankzij Active Cornering Assist, dat onderstuur tegengaat als je bij verlaten van de bocht flink op het gas stampt. In combinatie met enige fijnslijperij aan het stabiliteitssysteem levert dit volgens Lexus 'een fijn lineair stuurgevoel' op. De verbeterde besturing wordt ondersteund doordat de schokdempers het overhellen actief tegengaan. Dat klinkt als goed nieuws, want de huidige Lexus RX houdt vooral van comfortabel rechtdoor rijden.

Wereldprimeur verlichting Lexus RX 450h
Een wereldprimeur heeft de Lexus RX 450h aan boord in de vorm van een geavanceerde grootlichtassistent. Lexus noemt het Blade Scan, een systeem waarbij een complex samenspel van spiegels en lenzen ervoor zorgt dat voetgangers en verkeersborden bij duisternis veel eerder worden herkend, zonder dat tegenliggers worden verblind.

Bye, bye tunnelmuis
Geen facelift is compleet zonder verbeteringen op connectiviteitsgebied. Dat weten ze bij Lexus ook. En daarom wordt het infotainment nu niet meer bediend met de muisachtige controller op de tunnelconsole (remote touch-bediening noemde Lexus dat), maar via het 12,3 inch metende scherm en een touchpad. Uiteraard ondersteunt het nieuwe infotainmentsysteem Apple CarPlay en Android Auto.

Aan de aandrijflijn heeft Lexus voor zover bekend niet gesleuteld. Dat betekent dat de V6-benzinemotor en de elektromotor samen nog altijd 313 pk op de weg brengen. Dat is meer dan de instapversies van de Audi Q7, de BMW X5 en de Volkswagen Touareg aan boord hebben. Komend najaar start de verkoop van de vernieuwde Lexus RX 450h. Prijzen worden later bekendgemaakt, wij hopen dat ze niet al te ver over de huidige instapprijs van grofweg 75 mille heen gaan.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model