Niet al een lange tijd Formule 1-liefhebber, dan zegt Brabham je [...]
De huidige Land Rover Defender moet nog minstens enkele jaren mee. Voor modeljaar 2012 ondergaat het model daarom nog eens een kleine update. Hij debuteert op de IAA in Frankfurt waar vermoedelijk ook een conceptcar als voorproefje op de nieuwe Defender staat.
De voornaamste wijziging is de motor. De huidige 2.4 liter dieselmotor van Ford-origine maakt plaats voor een variant van de 2.2 liter diesel die ook de Freelander en Evoque aandrijft en bij zustermerk Jaguar onlangs nog debuteerde in de XF.
122 pkDe krachtbron is aangepast voor het gebruik in de Defender en levert exact even veel vermogen en trekkracht als het huidige blok: 122 pk en 360 Nm. De eenheid beschikt wel over een partikelfilter, voldoet vanzelfsprekend aan de Euro 5-emissienorm en is zuiniger en schoner dan voorheen. De CO2-uitstoot van de Defender 90 bedraagt 266 g/km, terwijl de langere 110 en 130-versies 295 g/km laten optekenen. De centrale blijft gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar de elektronisch begrensde topsnelheid is opgetrokken van 132 naar 145 km/h. De 0-100 km/h sprint blijft met een dikke vijftien seconden gelijk.
Alfa Romeo Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroën Dacia Dodge Ferrari Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Jaguar Jeep Kia Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz Mini Mitsubishi Morgan Nissan Opel Pagani Peugeot Porsche Renault Rolls Royce Saab Seat Skoda Smart Spyker SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.