De I-Pace behoeft eigenlijk geen uitleg meer. Of toch wel, vindt [...]
Na de onthulling van de ‘nieuwe’ Lamborghini Gallardo in Parijs kon de race-versie natuurlijk niet achterblijven. De Gallardo Super Trofeo werd in de windtunnel geparkeerd en voorzien van de laatste generatie aerodynamica.
De teleurstelling was te horen in het publiek toen Lamborghini in Parijs het doek van de Gallardo trok. Dit was immers niet het compleet nieuwe model waar we op gehoopt hadden maar slechts een nieuw setje bumpers. Desalniettemin zullen we het hier voorlopig mee moeten doen en Lamborghini gaat deze wijzigingen dan ook in het hele gamma doorvoeren. Vorige week zagen we de aangepast Spyder, dit keer is de Super Trofeo aan de beurt.
Aerodynamica
Bij de LP 570-4 Super Trofeo 2013 zoals hij voluit heet bleef het echter niet bij uitsluitend een cosmetische facelift. Er werden uitgebreide windtunneltests gehouden om potentiële zwakke punten in het koetswerk op te sporen en te verbeteren. Meest opvallende nieuwigheid zijn de gigantische gaten vlak voor de voorwielen - zogenaamde brake ducts - bedoeld om de remmen koel te houden. Met een gewicht van 1.300 kg en een vermogen van 562 pk moet deze racer de concurrentie het vuur in ieder geval aan de schenen gaan leggen.
Alfa Romeo Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroën Dacia Dodge Ferrari Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Jaguar Jeep Kia Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz Mini Mitsubishi Morgan Nissan Opel Pagani Peugeot Porsche Renault Rolls Royce Saab Seat Skoda Smart Spyker SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.