Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Kia en Hyundai

Nieuws: Kia en Hyundai

Design doorslaggevend bij Kia of Hyundai

15.11.2012

Je zou denken dat de gemiddelde autokoper vooral om de prijs bij één van de Koreaanse merken binnenstapt. Maar dat blijkt veel te kort door de bocht. Bij zowel Hyundai als Kia staat het design op plaats één. Bij Hyundai is de prijs het tweede argument, maar bij Kia komt het zelfs pas op plaats drie in de aankoopbeslissing.

In de auto-industrie, maar zeker ook in de volksmond, worden Kia's en Hyundai's nog vaak afgedaan als prijspakkers en verklaart dat volgens velen hun succes. Dat is maar ten dele waar. Natuurlijk bieden de beide Zuid-Koreaanse merken hun auto's net even scherper aan dan het merendeel van de concurrentie, maar dat blijkt voor de consument niet doorslaggevend.

Prijs op plaats drie
In een onderzoek dat uitgevoerd is in opdracht van de Europese auto-industrie blijken Kia's en Hyundai's in eerste instantie gekocht te worden om hun design. Op de tweede plaats staat bij Kia het aspect onderhoudskosten en op plaats drie de prijs. Vooral de 7 jaar garantie strategie van Kia heeft uiteraard op het onderhoud een enorm positieve invloed.

Designrevolutie
Het feit dat de Zuid-Koreanen zo goed scoren qua design bevestigt volgens Kia's designdirecteur Peter Schreyer waarom men daar zo op inzet. En het werpt zijn vruchten af. “Vijf tot zes jaar geleden waren Kia's simpelweg saaie auto's”, zegt Schreyer. “Nu zijn Kia's een design-benchmark voor diverse autofabrikanten”, vervolgt hij.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model