Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Internet Auto Award 2009

Nieuws: Internet Auto Award 2009

Opel Insignia populairste auto van Europa

08.10.2009

De Opel Insignia is de meest populaire auto van 2009 in Europa. Dat blijkt uit de Internet Auto Award 2009 van AutoScout24. Meer dan 250.000 automobilisten brachten online hun stem uit en kozen hun favorieten in 15 categorieën. De prestigieuze Carolina Awards 2009 voor de overall-winnaar en categoriewinnaars zijn gisteren door AutoScout24 uitgereikt tijdens een gala-evenement in München.

AutoScout24 presenteerde de Internet Auto Award, de grootste publieke autoverkiezing op internet, voor de achtste keer. De Opel Insignia rolde als populairste en absolute publieksfavoriet uit de bus bij de kiezers in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk en Spanje waar AutoScout24 de online verkiezing hield.

Categorieën
In de andere categorieën was het vooral Audi dat met de prijzen aan de haal ging. Audi is de laatste jaren een ‘all time winner’ en bemachtigde ook dit jaar vier beeldjes met de hoogste klassering in de categorie Compact (Audi A3), Medium-size (Audi A4), Top End Medium-size (Audi A6) en Coupé’s & Sportscars (Audi R8). In de categorie Small Car ging de strijd tussen twee Italiaanse kemphanen, de Fiat 500 en nieuwkomer Alfa Romeo MiTo. Ditmaal won niet Fiat maar Alfa Romeo. Ook in het absolute topsegment ging de prijs naar Italië: de Maserati Quattroporte kwam, zag en overwon. Zowel bij de SUV’s & 4x4’s als de Convertible’s eiste BMW de toppositie voor zich op, met resp. de X6 en Z4. Tot slot koos het publiek de Mercedes-Benz B-Klasse tot beste van de MPV’s en compacte MPV’s.

Speciale prijzen
Het redactieteam van AutoScout24 kende prijzen toe in de twee speciale categorieën Beste Innovatie en Beste Milieu-initiatief. Vanwege hun revolutionaire innovaties werden prijzen uitgereikt aan Mercedes-Benz voor de ‘splitview’ technologie in de S-Klasse en aan Land Rover voor haar ‘dual view’ in de Range Rover. Voor het Beste Milieu-initiatief waren eveneens twee winnaars: de elektrische Smart-ed (van ‘e-mobility Berlijn’ en RWE) en de elektrische Mini-E (van E.on Energie en Vattenfall).

Prijs voor de beste IAA-primeur
Dit jaar konden de internetstemmers voor de tweede maal in een speciale stemronde hun voorkeur aangeven voor de beste primeur van de IAA. Hierbij werd de Mercedes-Benz SLS AMG de winnaar.

250.000 stemmers in Europa
Van 1 mei tot 9 augustus dit jaar brachten meer dan 250.000 online gebruikers uit heel Europa hun stem uit. Zij konden dit zowel doen via www.internetautoaward.com als via hun nationale AutoScout24 sites. Er kon worden gekozen uit 331 auto’s, verdeeld over 9 categorieën. Deelnemers konden door te stemmen meedingen naar een BMW Z4, Mercedes-Benz B-Klasse of Opel Insignia Sports Tourer. Door middel van de Internet Auto Award maakt AutoScout24 duidelijk wat consumenten echt denken en geeft zij de auto-industrie inzicht in de populariteit van merken en modellen.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model