Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: ​Je Ferrari 812 Superfast kan je met een gerust parkeren

Nieuws: ​Je Ferrari 812 Superfast kan je met een gerust parkeren

​Je Ferrari 812 Superfast kan je met een gerust hart bij Novitec parkeren

24.01.2019

Iedereen heeft weleens een slechte dag. Zo ook Novitec. De voorlaatste creatie – op basis van de McLaren 720S – was nu niet bepaald naar ieders zin. De verfijningen die de Duitse tuner op de Ferrari 812 Superfast heeft toegepast daarentegen…

Het naar eigen inzicht plaatsen van de puntjes op de i bij een Italiaanse volbloed is altijd link. Zeker als het om een Ferrari gaat, waarbij de geringste misplaatsing al gauw uitmondt in een complete mislukking. Oftewel, fingerspitzengefühl is vereist bij een product uit Maranello – al gaat Ferrari zelf ook niet altijd even subtiel te werk. Hoe dan ook, bij een Lamborghini en zelfs Pagani zal een tuningfoutje een stuk eerder vergeven worden en bij een Brit weer niet. Na de McLaren 720S N-Largo heeft Novitec die les ook geleerd.

F1-uitlaat
Zeg nu zelf: visueel schurkt de 812 Superfast tegen perfectie aan. Ook technisch trouwens, en daarom liet Novitec de 800 pk sterke 6.5 liter V12 zoals 'ie uit de fabriek rolt. Voorlopig althans, want de tuner werkt wel degelijk aan een motorische oppepper. Een nieuw uitlaatsysteem uit eigen huis zorgt dus kennelijk niet voor een paar extra peekaa's en is louter voor de 812 Superfast beschikbaar vanwege de looks. Pijpen met een diameter van 11 centimeter zijn inbegrepen, en de klant heeft daarbij keuze uit RVS of Inconel, een nikkellegering bekend uit de Formule 1.

In hoogte verstelbaar
Niet zozeer visueel verhogend maar des te praktischer, is de mogelijkheid om de Superfast te voorzien van in hoogte verstelbare vering. Hiermee kan de neus van de Ferrari met 40 millimeter gelift worden, na een druk op de knop. Geen overbodige luxe wanneer je Novitec's frontsplitter van carbon in ogenschouw neemt. Boven de 80 km/h keert de ophanging automatisch weer terug naar z'n natuurlijke positie. De andere kant op kan overigens ook met het systeem. In de laagste (circuit)stand komt de auto in z'n geheel 35 mm dichter op het asfalt te liggen.

Magische strips
Meer decoratie van naakt koolstofvezel tref je aan in de vorm van zij-skirts en diffuser. De prestaties van de Italiaanse exoot worden hier geenszins beter van, maar dat beweert Novitec dan weer wél over de twee smalle carbon-strips die op de motorkap zijn aangebracht. Ze zouden zorgen voor meer druk op de vooras.

Tot slot zijn er wielen van het Amerikaanse Vossen, van het type NF8 en NF9. Voor minder dan 21 inch doet dit agressief gestileerde lichtmaal het niet, en voor de achteras wordt zelfs 22 inch aangeraden. Wijzelf zouden dat meteen voor waarheid aannemen. Want wauw!

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model