Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Citroën C3

Nieuws: Citroën C3

Fris neusje voor Citroën C3

26.07.2012

Citroën heeft de C3 voor de Braziliaanse markt gepresenteerd met een ander, moderner neusje dan de onze. Dit zou een vroege facelift kunnen betekenen.

Citroën lanceerde de huidige C3 in de nazomer van 2009, nog maar net 2,5 jaar geleden dus. Te vroeg voor een facelift in het reguliere vernieuwingsschema van autofabrikanten zou je zeggen, maar misschien wijkt de Franse fabrikant daar van af nu het neusje van de C3 uit de pas begint te lopen in vergelijk tot de overige familieleden.

Geïntegreerde chevron
Waar de C4-familie (Picasso, Aircross), de C5 en zelfs de op leeftijd rakende C6 vooraan al een geïntegreerd chevron-logo bevatten heeft de C3 nog een opgelegd embleem. Ouderwets, nee, maar opvallend genoeg loopt deze wel uit de pas met de overige Citroëns. Met de Zuid-Amerikaanse C3 heeft Citroën dit rechtgetrokken, maar het is nog de vraag of deze modernisatie ook wordt doorgevoerd bij de Europese variant. Het nieuwe front van de C3 Aircross (2010) - ook bestemd voor Brazilië - siert immers ook nog altijd niet op de C3 Picasso.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model