Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: Chevrolet Volt

Nieuws: Chevrolet Volt

Ontwikkeling Chevrolet Volt vóór op schema

10.07.2009

De ontwikkeling van de Chevrolet Volt verloopt zo voorspoedig, dat het ontwikkelingsteam voor ligt op schema. Zo’n twee jaar geleden werden de plannen in werking gezet om in mei 2009 de eerste preproductie Chevrolets Volt te kunnen bouwen. De voorbereiding is volgens plan verlopen en een week eerder dan gepland draaide de eerste preproductie Chevrolet Volt voor het eerst zijn elektrische kilometers.

De Volt legde zijn eerste kilometers af op de testbaan van de Technical Center Campus in Warren, Michigan. De preproductie Volts worden gebouwd door de Pre-Production Operations (PPO) organisatie in Warren - de geboortegrond van alle auto's van General Motors in Noord Amerika. Iedere week worden er zo'n tien Volts geproduceerd. Het merendeel van deze Volts wordt ingezet voor het testen en evalueren van het productieontwerp alsmede voor het ontwikkelen van de juiste software en bedieningsapparatuur. Enkele van deze Volts zijn maar een kort leven beschoren, omdat ze ook worden gebruikt voor veiligheidstesten.

Range extender
Chevrolet VoltDe Chevrolet Volt verbruikt elektriciteit als primaire energiebron. Daarmee kan een afstand worden afgelegd van zo'n 60 kilometer, waarbij geen druppel brandstof wordt verbruikt. Na zestig kilometer treedt een 'range extender' in werking die benzine of E85 verbruikt om extra elektriciteit op te wekken, waardoor een paar honderd kilometer reikwijdte wordt toegevoegd aan de actieradius van de Volt. Hierdoor hoeft de bestuurder niet bang te zijn om zonder elektriciteit te komen.

Lithium-ion accu
Chevrolet VoltIn Duitsland is Manfred Herrmann, Assistant Staff Engineer van GM Europe, nauw betrokken bij de technische ontwikkeling van opslagsystemen voor elektriciteit. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week voeren wij tests uit met lithium-ion accu's om de levensduur van tien jaar na te bootsen in een testomgeving van twee jaar. Wij willen er zeker van zijn dat het batterijpakket van een E-REV efficiënt functioneert gedurende de gehele levensduur van de auto. Wij testen de accu's ook onder extreem koude en warme temperaturen om er zeker van te zijn dat ze onder alle klimaatomstandigheden goed functioneren.

De Chevrolet Volt is gepland om volgend jaar in productie te gaan. Wanneer de eerste modellen in Europa op de weg te zijn is nog niet duidelijk.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model