Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
 
Afdrukken Stuur door via E-mail   Twitter
Nieuws: BMW 5-serie

Nieuws: BMW 5-serie

Hartge H35h doet ook een poging

31.10.2011

Net als de Alpina D5 Bi-Turbo doet Hartge een gooi naar een dieselende M5. De H35h is eveneens gebaseerd op de BMW 535d en perst er 41 pk en 70 Nm meer uit dan het origineel.

De 3.0 liter zes-in-lijn diesel van BMW is in de loop der jaren talloze keren opgevoerd met indrukwekkende prestaties tot gevolg. En de rek is er nog altijd niet uit. BMW zelf komt momenteel tot een maximum van 313 pk en 630 Nm. Door enkel een andere motormanagementchip te vervangen schopt de Hartge H35h het tot 354 pk en 700 Nm. Een behoorlijke toename nog.

270 km/h moet kunnen
BMW 5-serieHet maximale koppel is al vanaf 1.800 tpm vol op kracht en dat maakt de H35h volgens de tuner extreem snel op tussensprints. We geloven het meteen, al was het maar op basis van de sprinttijd naar 100 km/h (5,2 seconden). Knap is ook dat Hartge, ondanks het hogere vermogen, de CO2-uitstoot gelijk heeft kunnen houden: 162 g/km. De topsnelheid van de H35d bedraagt nog altijd een begrensde 250 km/h, maar Hartge werkt aan de mogelijkheid om de begrenzer vakkundig te verwijderen. 270 km/h zit er dan vast in, want dat kan de nauwelijks minder krachtige D5 Bi-Turbo van Alpina ook realiseren.

Handelsmerk
Optisch doet de Hartge H35h niet meteen denken aan een oliestokende sportsedan met sportwagenprestaties. Slechts enkele verfraaiingen van koolstofvezel, een sportuitlaat met vier eindpijpen en Hartge-logo's geven blijk dat deze 5-serie niet rechtstreeks uit München komt. Het wieldesign is inmiddels een handelsmerk van Hartge. Ze meten 21 inch en worden bij het bestellen van een complete set omringd door schoeisel van Yokohama.

 

AutoWereld

No data available

ServiceWereld

No data available

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.

Zoeken

Merk
Model