We hebben hier al vaker gerept dat de Chinezen met regelmaat en [...]
Audi heeft slechte ervaringen met het bouwen van compacte maar hoogtechnologische wagens. Met z´n aluminium koetswerk was de eerste A2 (1999 - 2005) z´n tijd weliswaar vooruit, maar de Duitsers wisten van het dure kleintje niet zo veel stuks te verzetten als ze hadden gewild. Hij was echt zijn tijd vooruit en dus zou een nieuwe poging geen gekke keuze zijn.
Sinds 2011 ziet het er naar uit dat die tweede poging in de maak was. Toen stelden de heren uit Ingolstadt immers een A2 Concept voor. Voorzien van een sandwichvloer waarin batterijen voor de elektrische aandrijving met 200 km actieradius een plaats vonden, maakte die zich op om vanaf 2014 het gevecht aan te gaan met de BMW i3. De A2 Concept was in staat om in 9,3 seconden naar 100 te accelereren en was maximaal 150 km/h snel.
Toekomst
Maar het project hangt aan de strop. Dat de (eveneens compacte en relatief dure) A1 niet zo succesvol is als gehoopt zal er wellicht wel wat mee te maken hebben. En omdat de Volkswagen Group torenhoge winstverwachtingen probeert in te lossen, is het verstandiger om de concurrentie de hete kastanjes uit het vuur te laten halen. Audi geeft tegenover Engelse media wel aan dat de inspanningen in het project niet tevergeefs waren. De lessen die uit het concept werden getrokken, worden toegepast in andere toekomstige modellen. Ondanks dat Audi niet wil bevestigen dat de A2 er niet komen gaat geeft men daarmee naar onze mening wel genoeg hints.
Alfa Romeo Aston Martin Audi Bentley BMW Bugatti Cadillac Chevrolet Chrysler Citroën Dacia Dodge Ferrari Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Jaguar Jeep Kia Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lotus Maserati Maybach Mazda Mercedes-Benz Mini Mitsubishi Morgan Nissan Opel Pagani Peugeot Porsche Renault Rolls Royce Saab Seat Skoda Smart Spyker SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.